BLOG – Voorkom back-to-work-stress met de juiste EPD software!

Na een jaar hard werken heb je eindelijk vakantie. Terwijl je heerlijk geniet van een goed boek in de zon, realiseer je je dat de vakantie al bijna voorbij is. Je wilt er eigenlijk nog niet aan denken, maar stiekem zie je er als een berg tegenop om al het administratieve werk, dat is blijven liggen in jouw praktijk, te verwerken. De back-to-work-stress slaat toe. Hoe voorkom je dit? Maak gebruik van slimme EPD software!​

Wat kun je met de juiste EPD software?

Met software voor een elektronisch patiëntendossier (EPD) worden alle patiëntgegevens digitaal vastgelegd. De informatie wordt beveiligd en elektronisch opgeslagen en dient als ondersteuning voor jou als zorgprofessional om continu efficiënte en effectieve zorg te kunnen leveren. Een goed EPD systeem dient te voldoen aan de behoeften van de zorgprofessionals en ondersteunende zorgprocessen.​

Altijd overal actuele gegevens, ook voor de cliënt

Waar je ook bent, met een EPD softwarepakket heb je overal toegang tot de actuele informatie. Dit geldt niet alleen voor jou, maar ook voor je cliënt. Heb je een waarnemer in je praktijk tijdens je vakantie? Bedenk dan hoe eenvoudig het is om diegene toegang te geven tot jouw EPD systeem, zodat jouw taken moeiteloos kunnen worden overgenomen.​

Geautomatiseerde processen

Doordat alle patientgegevens digitaal zijn vastgelegd, biedt een EPD systeem ook de mogelijkheid om te kunnen factureren en declareren binnen het systeem.
Met de juiste EPD software declareer je direct aan alle zorgverleners. Daarnaast zijn er eindeloos veel mogelijkheden om het EPD systeem te koppelen aan andere relevante partijen. Zo kun je de communicatie centraliseren, niet alleen heel handig, maar ook nog eens heel efficiënt! Hierdoor hoef je geen gegevens meer over te nemen van andere pakketten wat je enorm veel tijd oplevert.

Waar moet goeie EPD software aan voldoen?

Allereerst is het van belang dat het EPD systeem veiligheid kan waarborgen en een gebruiksvriendelijke interface heeft, zodat je optimaal gebruik kunt maken van het systeem. Daarnaast is het belangrijk dat taken kunnen worden geautomatiseerd en er diverse koppelingen beschikbaar zijn met relevante derde partijen, waardoor jij efficiënter kunt werken.

Incura, software met hart en ziel voor de zorgprofessional

Als therapeut wil je mensen helpen, wat je specialisme ook is. Helpen doe je door te behandelen, niet door te boekhouden. Dat hebben we als uitgangspunt genomen voor de ontwikkeling van onze EPD software. Met Incura ben je minder tijd kwijt aan je administratie en kun je meer aandacht aan je patiënten besteden. Daar wordt iedereen beter van.

Incura is geschikt voor alle praktijktypen. We hebben het zo gemaakt dat je het kunt aanpassen naar jouw wensen. En met de app heb je altijd en overal toegang tot patiëntgegevens, 24 uur per dag, waar ook ter wereld.

De beveiliging van patiëntgegevens is voor ons een belangrijke prioriteit. Incura is één van de weinige EPD softwareleveranciers die jaarlijks gecertificeerd wordt volgens ISO 27001 en NEN 7510.

Wil jij voortaan genieten van een vakantie zonder zorgen?

Kijk dan eens wat Incura voor je kan betekenen. Neem een kijkje op onze website voor meer informatie, of klik op onderstaande button om direct een demo aan te vragen.

Vraag nieuwsbrief aan

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen? Schrijf je dan in.

Incura EPD software, zorgvuldig, integer en betrouwbaar

De beveiliging van patiëntengegevens is voor ons een belangrijke prioriteit. We zijn er permanent mee bezig en, als één van de weinige EPD softwareleveranciers, wordt ons managementsysteem voor informatiebeveiliging jaarlijks gecertificeerd volgens ISO 27001 en NEN 7510.

Onze EPD software Incura draait op Vital Health, een snel, veilig en flexibel cloud-based platform van Philips. Philips Vital Health wordt vaak binnen de (inter)nationale zorg gebruikt. Met dit platform voldoen we aan de hoogste veiligheidseisen. En aan de aangescherpte Wet cliëntenrechten, die in 2020 van kracht wordt.

Contact

Incura
Spaarndamseweg 90
2021 CB Haarlem
info@incura.nl
088 - 946 22 73